- podpatrywanie i wniesienie własnego stylu równa się skuteczność,
- skromność nie jest ozdobą (poprzednie pokolenie uznawało skromność za zaletę, obecne już nie, każe nam odsłaniać nasze zalety i umiejętności oraz poczucie własnej wartości),
- power talking, tzw. język sukcesu (o tym poniżej),
- szanowanie własnego czasu (z tym mam problem, czy Wy też? Ale się wezmę...) , czyli asertywność, punktualność, planowanie, ... (o tym w następnym poście, bo to temat rzeka).
Power talking- co to takiego?
Osoba o silnej osobowości / słabej osobowości:
- spróbuję / zrobię ...
- nie dam rady / jestem w stanie..., dam z siebie wszystko...
- nie mogę / ależ tak, mogę...
- to niemożliwe / trudne, ale możliwe...
- należałoby / będzie ...
- musiałabym kiedyś / chcę teraz ..
- przepraszam, czy... / chcę ...
- miałam szczęście / pracuję dobrze ...
- nie jestem w tym dobra / robię postępy ...
- chętnie bym kiedyś / będę ...
- tak w ogóle sądzę / uważam ..., jestem zdania...
- bardzo niechętnie bym widziała / nie chciałabym ...
- chciałabym wiedzieć kiedy Państwo .../ kiedy Państwo ...
- może nie mam racji, ale uważam... / uważam ...
- problem / wyzwanie
- jestem tu tylko sekretarką / jestem odpowiedzialna za sekretariat ...(jaka jestem ważna?!)
- chciałabym podwyżkę (kto by nie chciał) / uważam, że zasługuję ...
- to była tylko kwestia szczęścia / myślę, że naprawdę dobrze wykonałam swoje obowiązki ...
- nie przepraszaj, że żyjesz (to budzi niesmak)
jeszcze jedno- pokaż swoją klasę, stosując rozmyślnie pochwały (czasem pochwal przymioty zakładowej intrygantki w obecności osób trzecich, a zyskasz jej przychylność).
Można by powiedzieć, że współczesne poradniki zalecają nam odrobinę tupetu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz